For at sikre sig det bedst mulige output af et møde, er det vigtigt, at du gør alt for at kunden vil kunne fokusere igennem hele mødet. Dette kan gøres på mange forskellige måder, men med kerne i, at kunden skal føle sig komfortabel i situationen. Begynder kunden at blive ukomfortabel, kan dette have en meget negativ effekt på koncentrationen, samt hele oplevelsen af mødet. Derfor skal du gøre alt du kan for ikke at ende i sådan en situation. Dette kan du blandt andet opnå igennem følgende fokuspunkter
Disse fokuspunkter er:
Under mødet er det som nævnt rigtig vigtigt, at du formår at holde kunden komfortabel i alle situationer. En god måde til at opnå dette fra starten af et møde er igennem opvartning af kunden. Her vil du med fordel kunne tilbyde den modsatte part noget god kaffe, frisk frugt, snacks eller chokolade. Fra kundens synspunkt vil de opleve at blive taget imod med en vis form for professionalisme og seriøsitet. På den måde vil du derfor opnå den bedst mulige start til et møde.
Mødets omgivelser kan betyde meget for kundens komfort. Du vil med fordel kunne vælge en anden lokation end det sædvanlige mødelokale på jeres eget kontor. Hertil kan du finde mange fede udendørs muligheder eller andre spændende lokationer. Ved at vælge et andet sted end det normale mødelokale vil du opleve, at både du og kunden vil opnå en fornyet energi grundet de nye rammer. Dette kan også medvirke til, at mødet ikke vil blive helt så højtideligt og derfor hurtigt blive mere afslappet. Dertil er det også blevet bevist, at hvis man holder møder andre steder end de sædvanlige mødelokaler, fx udendørs, walk and talk eller kulturelle lokationer, vil alle dette øge alle deltagers kreativitet og produktivitet.
Hvis du alligevel foretrækker det sædvanlige mødelokale, bør du overveje hvad du kan gøre ved indretningen, så kunden bliver så komfortabel som muligt. Her kan du med fordel bruge rolige farver, samt gode møbler. For at kunne finde de bedste løsninger til dette kan du med fordel tage et kig på Tendensshop, der tilbyder mange gode muligheder for dette.
Under et møde kan der hurtigt forekommer uenigheder og uventet situationer. Hertil er det meget kritisk for kvaliteten af mødet, at du formår at forblive positiv og bevare den gode tone. Et møde kan hurtigt komme på afveje, hvorfor det er vigtigt, at du tager styring og får det tilbage på sporet igen. Hvis ikke du har styr på dette vil du ofte opleve, der kan komme en lidt ond stemning i mødelokalet samt, at kunden vil få en dårlig oplevelse af hele mødet.