Under mødet
For, at sikre sig det bedst mulige output af et møde. Er det vigtigt At du gør alt for, at kunden vil kunne fokusere igennem hele mødet. Dette kan gøres på flere forskellige måder Men med kerne i At kunden skal føle sig komfortabel i situationen. Begynder kunden, at blive ukomfortabel. Kan dette have en meget negativ effekt på koncentrationen. Samt hele oplevelsen af mødet. Derfor skal du gøre alt du kan for ikke, at ende i sådan en situation. Dette kan du blandt andet opnå igennem følgende fokuspunkter
Disse fokuspunkter er.
- Opvart kunderne
- Omgivelserne
- Forbliv positiv og bevar den gode tone
Opvart kunderne
Under mødet er det som nævnt rigtig vigtigt At du formår, at holde kunden komfortabel i alle situationer. En god måde til, at opnå dette fra starten af et møde er igennem opvartning af kunden. Her vil du med fordel kunne tilbyde den modsatte part noget god kaffe. Frisk frugt. Snacks eller også chokolade. Fra kundens synspunkt vil de opleve, at blive taget imod med en vis form for professionalisme og seriøsitet. På den måde vil du derfor opnå den bedst mulige start til et møde.
Omgivelserne
Mødets omgivelser kan betyde meget for kundens komfort; Du vil med fordel kunne vælge en anden lokation end det sædvanlige mødelokale på jeres eget kontor. Hertil kan du finde flere fede udendørs muligheder eller også andre spændende lokationer. Ved, at vælge et andet sted end det normale mødelokale vil du opleve At både du og kunden vil opnå en fornyet energi grundet de nye rammer. Dette kan også medvirke til At mødet ikke vil blive helt, så højtideligt og derfor hurtigt blive mere afslappet. Dertil er det også blevet bevist At, hvis man holder møder andre steder end de sædvanlige mødelokaler. Fx udendørs. Walk and talk eller også kulturelle lokationer. Vil alle dette øge alle deltagers kreativitet og produktivitet.
Hvis du alligevel foretrækker det sædvanlige mødelokale. Bør du overveje hvad du kan gøre ved indretningen Så kunden bliver, så komfortabel som muligt. Her kan du med fordel bruge rolige farver. Samt gode møbler. For, at kunne finde de bedste løsninger til dette kan du med fordel tage et kig på Tendensshop. der tilbyder flere gode muligheder for dette.
Forbliv positiv og bevar den gode tone
Under et møde kan der hurtigt forekommer uenigheder og uventet situationer. Hertil er det meget kritisk for kvaliteten af mødet;, At du formår, at forblive positiv og bevare den gode tone. Et møde kan hurtigt komme på afveje. Hvorfor det er vigtigt At du tager styring og får det tilbage på sporet igen Hvis ikke du har styr på dette vil du ofte opleve. Der kan komme en lidt ond stemning i mødelokalet og At kunden vil få en dårlig oplevelse af hele mødet.