Strategi er vejen til succes
Uanset om du driver en stor virksomhed med flere hundrede ansatte. Der florerer rundt på det globale verdensmarked. Om du er en enkelmandsvirksomhed eller også blot en privatperson, så er struktur og strategi vejen mod succes. Det er for flere unge såvel som gamle svært, at skulle holde struktur i ens hverdag. Dette medfører ofte At man får en uoverskuelig hverdag med flere overspringshandlinger. Denne guide vil belyse 3 gode værktøjer til, at skabe struktur og strategi i ens hverdag.
De 3 værktøjer.
- Dagsorden med daglige arbejdsopgaver
- Mindfulness
- Husk hyggen
Dagsorden med daglige arbejdsopgaver
Den nemmeste måde, at modvirke en uoverskuelig hverdag og stress er igennem struktur og forberedelse. Dette kan opnås på flere forskellige måder. Hvor min personlige favorit er igennem en visualisering af min dagsorden med ens daglige arbejdsopgaver. Det er her en rigtig god ide, at bruge de sidste 30 minutter af ens arbejdsdag på, at lave en prioriteret liste over ens arbejdsopgaver til dagen efter. Her kan man bruge både post-its. Word. Mindmaps eller også flere andre ting. Når man får skrevet nogle ting ned har det ligeledes den effekt At det gør det nemmere, at huske
Mindfulness
Flere og flere personer i Danmark uanset deres profession får symptomer på stress. De personer der selv har haft disse symptomer ved At man vil gøre alt for, at slippe af med disse igen. Og gerne, så hurtigt som muligt; Mindfulness er blevet bekræftet til, at være modvirkende mod netop stress. Hvilket har været medvirkende til At mindfulness er blevet uhyr populært igennem de seneste par år. Alle personer uanset om de arbejder som direktør i store firmaer. Om de er studerende og bliver presset af læsning og studiejob eller også, hvis man er normal arbejdende og for eksempelvis arbejder med, at udarbejde tilstandsrapporter.
Husk hyggen
Det sidste værktøj som efter min mening er klart det vigtigst er At uanset hvad skal man forsøge ikke, at glemme, at have det sjovt og hygge sig. Når man først begynder, at tænke på. Hvor dårligt man har det. Og hvor lidt man laver. Der ikke er arbejdsrelatere Så starter stressen og depressionen. Derfor er det alpha omega hele tiden, at huske sig selv på og give sig selv lov til, at have det sjovt. Dette er især vigtigt i de svære perioder hvor alt virker til, at gå op ad bakke.
Med ovenstående tre værktøjer in mente er jeg sikker på du vil opnå en mere struktureret og federe hverdag.